Supercoroana – simbolul brandului de oraș al Oradei. Cum vi se pare?

Giorgio Mare Oradea

De Ziua Europei, pe 9 mai, Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (APTOR) a lansat brandul de oraș. Acesta a fost elaborat împreună cu firma de consultanță și design Brandient, în cadrul unui proiect care a început anul trecut, pe 1 decembrie.

Simbolul grafic al brandului Oradea este „Supercoroana”, despre care autorii spun că este o ”transpunere metaforică prin desen a staturii, unicității și prestigiului orașului”. Acest simbol nu imită artefacte istorice și vorbește despre mândria și demnitatea de a fi orădean, susțin creatorii săi.

Aceștia au explicat ce reprezintă fiecare element al ”Supercoroanei”:

– o coroană pentru trecutul istoric, pentru Orașul regilor;

– o coroană pentru arhitectura art-nouveau a orașului, pentru Orașul muzeu;

– o coroană pentru natură, pentru băile geotermale, fluturii, nuferii, pentru Orașul geotermal;

– o coroană pentru o societate multi-etnică, pentru Orașul cultelor;

– o coroană pentru o comunitate multi-culturală, pentru Orașul cosmopolit;

– o inimă pentru oamenii acestui oraș, pentru buna lor înțelegere și armonie, pentru credințele și copiii lor.

„Simbolul Supercoroanei surprinde armonios istoria, cultura și patrimoniul bogat al acestui oraș și este în același timp un simbol al toleranței și acceptării diversității, în toate formele ei”, a declarat Mihai Jurca, director executiv al APTOR.

Agenţia Brandient s-a ocupat de construirea unui brand pentru oraş în schimbul a 28 de mii de euro.

”Promisiunea brandului este „Art Nouveau, Life Nouveau” – o expresie inedită care unește trecutul, prezentul și viitorul acestui oraș minunat și binecuvântat”, au transmis, într-un comunicat, reprezentanții administrației locale.

Potrivit edililor, în cadrul proiectului brandului de oraș au fost consultați reprezentanți ai grupurilor economice și de business, artiști, oameni de cultură ori din sistemul Educației, reprezentanți ai cultelor, lideri de opinie, studenți și manageri de proiecte publice și sociale.

În urmă cu mai bine de un an, în aprilie 2018, niciuna din cele 180 de propuneri depuse în cadrul concursului organizat de Primăria Oradea pentru desemnarea unui însemn grafic reprezentativ pentru municipiu nu a fost selectată. Edilii au invocat atunci faptul că propunerile nu au respectat poziţionarea şi atributele din regulamentul competiţiei.

Din aceeași categorie